Heeft u een vraag?
Stel hem hierControleren
Allereerst is het zaak te controleren of Google website al 'kent'. U doet dat door in de zoekbalk van Explorer in te typen: http://www.google.com/webmasters. Bij 'De wizard voor de status van uw site' kunt u dat controleren.
Website niet bekend?
En geeft Google aan, dat uw website (nog) niet bekend is, dan kunt u via http://www.google.nl/addurl/?continue=/addurl uw website alsnog aanmelden. Maar we gaan er nu van uit, dat Google uw website wel kent.
Er zijn in Nederland heel veel financiële websites.
Wanneer u bij Google de zoekopdracht 'autoverzekering' intypt, krijgt u al gauw zo'n 2 miljoen (!) pagina's om uit te kiezen. Voegt u daar 'Nijmegen' aan toe, dan blijven er nog steeds zo'n 174.000 pagina's over. Het zal duidelijk zijn, dat 'scoren op de eerste drie pagina's' dan wel heel erg moeilijk wordt. Toch is dat wel enigszins te beïnvloeden.
Waar let de zoekmachine op?
Allereerst is het zaak om uw website zo in te regelen, dat de zoekmachine een 'voorkeur' voor uw website gaat krijgen. Daar zijn een paar spelregels voor:
Beïnvloeden van zoekmachines
En wat nu wanneer uw website nog steeds niet hoog genoeg scoort?
Betaalde plaats huren
In beginsel zullen de zoekmachines iedere gevonden webpagina dezelfde scoringskans geven. En ook al hebt u uw website volledig aangepast aan de 'Google-eisen' dan nog kan uw website vandaag op pagina 1 terecht komen en morgen op pagina 712.
Wanneer u beslist vaker op de eerste pagina's gevonden wilt worden, zult u de zoekmachines daarvoor moeten betalen. Wellicht dat Google Adwords dan een aardig alternatief is.
Bovenstaand nieuwsbericht is gepubliceerd
op 20-11-2008. Dit bericht is met veel zorg en aandacht samengesteld.
Desondanks kunnen wij niet volledig instaan voor de correctheid, volledigheid of actualiteit van
de informatie.
Maak een afspraak met ons om de meest recente informatie te ontvangen.